luni, 2 februarie 2009

Fericirea mea, la naiba!

Fericirea mea de a vedea că în sfârşit câştigă o piesa care să îmi placă aranjamentul, pardon, preselecţia naţională pentru Eurovision. Dintre eforturile maxime ale circumvoluţiunilor lui costi ioniţă şi frustrărille despre conspiraţii internaţionale anti-plagiat-ieftin ale lui Moga, a câştigat Elena Gheorghe, cu piesa inisipidă, inodoră şi incoloră "Balkan girls". Deci fetele din Balcani care este. Să detaliem defalcat prostia. O dată, deşi probabil majoritatea românilor cred că şi româncele pot fi incluse în categoria asta, se înşeală. Nici din punct de vedere geografic, nici etnic, nu facem parte din peninsula balcanică. Îmi pare rău să întristez oamenii care credeau că este o piesă despre ei, dar, ata ete. Apoi, piesa se înscrie în miile deja scrise despre fete care se distrează. Şi bineînţeles, fiecare naţiune e cea mai tare. Asta cu fetele care se distrează e de fapt o trimitere neruşinată la fanteziile băieţilor care visează să dea noaptea peste o horă de bacante, iele, vestale, ce vreţi şi să prindă câte una. Apoi, linia melodică e seacă, coregrafia stupidă. Totul se aliniază la moda începutului anilor '90, cu indulgenţă. Şi ar mai fi asocierea cu manelizarea, dar asta deja nu ne mai deranjează, nu ?
Am văzut comentarii pe youtube despre piesa Tinei şi despre faptul că o copiază pe Rihanna. Da o copiază, dar măcar copiază una dintre cele mai de succes cântăreţe ale momentului. Majoritatea videoclipurilor româneşti sunt oricum copii pe faţă ale videoclipurilor străine, vezi cazul rebut-muzical andreea banică. Eu aş fi mers pe piesa "Pleacă". Este originală, are nerv, ritm, ar fi arătat foarte bine pe scenă. Şi ar fi prins la public. Credeţi că picioarele Elenei expuse din vreo rochiţă banală, sau, cum deja prevăd catastrofa, ascunse de o rochie de gală de tip pom de crăciun, vor arăta mai bine ? Să vă spun eu, urmează din nou o clasare jenantă. Iarăşi ne vor vota doar moldovenii de peste Prut, spaniolii şi italienii, adică românii de acolo. Urmează să câştige o piesă cu personalitate. Urmează să ne facem din nou de rahat. Dar np, doar nu era să trimitem rockeriţa la Moscova, nu ?
http://www.youtube.com/watch?v=DExhJswXSa8&feature=related

Niciun comentariu: