luni, 5 iulie 2010

Semne proaste BAC-ul are

Acum trei ani în curtea Colegiului Bănăţean eu eram supărată că am luat doar 9,65 la BAC. Azi am văzut la televizor un băiat foarte fericit că a luat 7,51. Da, într-adevăr, nu mai contează notele de la examenele orale, care ridicau media, dar totuşi, să pice 41% din Capitală mi se par epuţin cam trist.

Mai amuzantă e explicaţia unuia de la inspectorat, conform căruia notele din acest an sunt mici pentru că elevii au avut trei probe unde au trebuit să demonstreze în scris ceea ce ştiau. Serios? Păi şi până acum erau probe scrise, eu de exemplu am dat patru pentru că nu am vrut să mă bag în rahatul de proba de la sport, unde ştim cu toţii cum se luau notele.

Oricum, e bine dacă notele sunt atât de proaste pentru că nu s-a copiat şi s-a corectat pe bune. Generaţiile care au fost anul acesta la liceu sunt din ce în ce mai puţin preocupate de şcoală. De exemple, nişte vecine de-ale mele mergeau în clasa a nouă cu ditamai stratul de fond de ten şi perle bronzante pe faţă la şcoală. În fiecare dimineaţă. Nu sunt împotriva machiajului, dar totuşi. Apoi, a urmat firescul. Poze după sex cu iubi puse pe hi5. Aşa că e bine ca cineva să le bage minţile în cap, chiar dacă e oarecum tardiv.

Spun asta pentru că să dai examene pe baza unor subiecte publicate înainte e o glumă proastă. Chiar aşa mari sunt interesele pentru vânzările la cărţile cu rezolvări?

Interesant este că după ce a condus ani de-a rândul în clasamentul celor mai mari medii la BAC (prietenii ştiu de ce), Mehedinţiul nu mai e pe primul loc.

Stau şi mă gândesc ce ar fi scris copiii aştia dacă le pica şi lor tradiţionalismul, ca şi mie. Dacă au putut să scrie că Harap-Alb semăna cu Mihaela Rădulescu, cred că e logic că Spânul semăna cu Andreea Marin. Si Ileana Cosânzeana, invariabil, este sosia lui Ştefan Bănică.

Un comentariu:

Beatrix spunea...

Pe bune, inca te mai uimeste ceva? Invatamantul romanesc este de fapt o gluma prosta care de la an la an se tot modifica.